Saturday, 12 April 2014

O_o

hai sayang2...
aku bosan la...xtw nk buat apa nie..
teruk dah nie...pkwe ak pn xtw p mana..
tw2 senyap ja nie...
ha....nk tgk dak???
dalam bosan2 nie..sempat lg aku dok edit n tambah2 kt telepon aku nie..
mau x gila telepon nie..mcm2 aku dok boh kt dye...sat nk tnjuk na...
ha...nampak dak???
cantik x??

Sunday, 16 March 2014

pengalaman terbaru dikala menjengan tahun baru

2014
2014 merupakan tahun yang agak bermakna bagi aku dan keluar serta rakan-rakan seperjuangan..
mengapa tahun ini dianggap tahun keramat??
ini kerana kami bakal menamatkan status kami sebagai seorang pelajar ijazah di Universiti Utara Malaysia...
ini merupakan satu perkara yang sangat ditunggu-tunggu bagi semua mahasiswa dan mahasiswi universiti tempatan mahupun swasta...

tahun ini juga aku memperoleh pengalaman sebagai seorang pekerja yang masih lagi memegang status pelajar (a.k.a praktikal)..
dinia pekerjaan merupakan satu dunia yang sangat baharu bagi aku memandang kan aku tidak pernah bekerja sebelum ini...
bukan la x penah lansung..aku penah kerja tapi sekadar pekerja biasa..
emmm maksud aku kerja yang biasa-biasa ja (nega nasi lemak & jurujual di aneka)..
nak tengaok dak gambar praktikal aku??
tapi agak private la sikit...
emmmm...nanti la aku fikirkan semula..
kang kena tangkap tak pasal-pasal masuk penjara..
atas kesalahan memaparkan gambar-gambar rahsia...
HaHaHaHa.....!!!! HaHaHaHa...!!!!





nampak dak kegembiraan yang terukir...
persoalannya.. adakah kegembiraan itu sejati dan hakiki??
HaHaHaHa...!!!!

pengalaman yang paling menarik adalah....
aku derma darahh wooo....
dulu aku paling takut dengan jarum...
nak cucuk pun lari..inikan pula nak derma...
tetapi aku memberanikan diri sebab sayang tengok borang kosong di atas meja 2..
nak tinggai sayang...so aku isi la..
HaHaHaHa... logik x alasan tu???
ala...kalau x logik pun..ada aku kesah???
yang penting niat aku ikhlas...
  ok la weii...setakat ini dulu...
nak p wat keja sat...
sat g bos hingaq...

bos aku 2 laki...tp mulot kalahkan pmpuan...haha..
dan lagi mengutuk bos...
ala dye bukan mai keja pun ari nie..
kalau mai pun..bukan dye tau aku kutuk dye...
kalau dye taw pun aku peduli apa..
HaHaHa...\
jaahhaaaaattttttttttt...

adioss......


Monday, 6 January 2014

hari terakhir bergelar pelajar...






assalammualaikum...
hari ini merupakan haru terakhir aku bergelar pelajar
BACHELOR OF MANAGEMENT OF TECHNOLOGY with HONOUR
di UNIVERSITI UTARA MALAYSIA...
selama 3 tahun setengah memerah keringat, memerah otak, memerah usaha...
akhirnya 3 tahun 6 bulan telah berlalu..
kini hanya tinggal lagi 6 bulan sebelum aku bergelar GRADUAN UUM...
sungguh cepat masa berlalu..
terasa baru semalam menjejakkan kaki ke sini...
dan kini aku telah pun tiba di penghujungnya...
untuk 6 bulan akan datang..
aku akan menjalani Latihan Industri sebagai pelengkap kepada IJAZAH ku ini...
saat itu bakal tiba dan sekali lagi aku akan merasai pengalaman dan suasana baru..
semoga dipermudahkan semuanya...
malam ini merupakan malam terakhir untuk aku berjuang habis-habisan 
untuk menempuh peperiksaan akhir di semester terakhir ini..
perasaan ku saat ini sangat sukar untuk ku ungkapkan..
hanya Allah yang mengetahui semuanya...






meniti hari-hari ter akhir di sini sangat memberikan seribu satu makna dan kenangan yang tidak mapu aku ungkapkan dengan kata-kata...

selamat tinggal sahabat..selamat tinggal UUM..
semoga ukhuwah yang terjalin akan kekal hingga jasad dimamah bumi..
panjang umur kita berjumpa lagi... 
salam sayang, salam perpisahan...

Thursday, 12 December 2013

menghitung hari

13 DISEMBER 2013 (2.15 PM)
kurang dari sebulan sahaja lagi untuk aku menggalas status sebagai pelajar Universiti Utara Malaysia
begitu cepat masa berlalu..
aku rasakan baru semalam aku melangkah dan menjejakkan kai di bumi sintok ini..
walaupun keseronokkan menguasai diri, namun kesedihan dan kesayuan masih terasa..
saat-saat manis disini, suka duka, suasana riuh bagaikan baru semalam berlalu..
Namun apakan daya..masa mencemburui aku disini..
dunia luar yang penuh dengan cabaran, dugaan mula memanggil aku..
aku harus menempuh dunia itu..



walau apa pun isu yang dihadapi oleh UUM..aku tetap bangga menjadi sebahagian daripada keluarga besar UUM...
kerana disinilah tempat:
  • mencari ilmu
  • mencari kawan
  • mendapat pengalaman
  • mendapat SEGULUNG IJAZAH
 7 JANUARI 2014 bakal menjadi saksi aku melangkah keluar dari sini...
selamat tinggal UUM...
akan ku bawak pengalam manis dari mu..
terima kasih UUM..terima kasih PENSYARAH-PENSYARAH..terima kasih kawan..
tersangat istimewa reima kasih MAK dan ABAH...

Thursday, 28 November 2013

busy but happy

haii guys....
i'm very happy right now..
but...!!!
at the same time i also sad+scared...
i'm happy because my project on will finish soon....
 but i'm sad because my lovely person sick now....
i'm so worries.
im glad to know his conditions...
on my mind right now is back home and see him...
but what can i do...!!!
i have a lot of assgment to do and the submitted date is a couple of days...
help me plezz....
what the best decision that i can make now??
both are important to me...
for u dear " plezz take care of yourself...no matter what i only love u..
just think about us..think about your family..our future..
don't make us worried k...take care yourself..."






Monday, 28 October 2013

ucakkk....

bismillah....
ya Allah ya Tuhanku....
baru aku tahu nikmat belajar dan makna sibuk yang sebenar..
setelah menjejakkan kaki ke semester akhir di UUM..
sayu rasa hati inin meninggalkan UUM yang penuh dengan suka duka, gelak tawa, pahit manis perjuangan selama 4 tahun bergelar pelajar....
sayu rasa hati bila ingin meninggalkan dunia pelajar dan seterusnya memasuki dunia pekerjaan...
ya Allah...
tabahkan lah hatiku..
untuk menunggalkan semua ini buat sementara waktu...
kuatkanlah diriku untuk memulakan kehidupan baru....
Kau permudahkanlah segala urusanku...
sesungguhnya hanya pada Mu ku berserah dan bergantung harap....


*****************************************

dalam masa aku besedih kerana bakal mengangkat kaki dari dunia pelajar..
aku masih lagi bersyukur kerana si dia masih lagi bersama ku...
dari mula aku bergelar pelajar sampailah aku kini bakal menamatkan pengajianku...
walaupun semasa di pertengahan dulu terdapat sedikit salah faham yang memisahkan kami...
alhamdulillah kerana semua itu berjaya kami atasi...
syukur kehadrat Illahi kerana masih panjangkan jodoh kami sehingga kini...
pohon doa kalian agar kami dapat mengakhiri perhubungan ini dengan satu ikatan sah yang abadi buat selamanya..
insyaAllah.....





Sunday, 29 September 2013

Assalammualaikum sayang.. =)

hai sayang...
lama sudah x update blog nie kan??
bukan apa, I agak sibuk sikit...
almaklumla....budak FINAL YEAR katakan...
ehh....dah dinal year ke????
yeaaaaaaaaa......besttt nyerr.....
sudah tak xasar nak menempuh alam pekerjaan dan seterusnya alam perkahwinan..
opss....!!!!!!
hehe....umur dah meningkat...kena la plan untuk masa depan...
kan kan kan??????
walaubagaimanapun...suatu saat nanti aku pasti akan merindui zaman belajar..
sebab masa belajar aku x perlu pkir pasal bnyak masalah
cuma masalah belajar jaa....
poyo je dengar....kan???haha
sudah tiba masa untuk aku cuba menyesuaikan diri dengan alam pekerjaan..
emmm tp kerja apa???
kerja makan aku tau la....cekap plak 2...haha
ishh...xmw la cakap sal kerja lg nie....nak cakap sal belajar ja...
jom tgk apa yang aku belajar selama 4 tahun di UNIVERSITI UTARA MALAYSIA
















semua nie mungkin tak akan dapat dinikmati di alam pekerjaan....
segala kenangan di BUMI SINTOK akan sentiasa terpahat di kalbu....

love UUM love SINTOK....