Saturday, 12 April 2014

O_o

hai sayang2...
aku bosan la...xtw nk buat apa nie..
teruk dah nie...pkwe ak pn xtw p mana..
tw2 senyap ja nie...
ha....nk tgk dak???
dalam bosan2 nie..sempat lg aku dok edit n tambah2 kt telepon aku nie..
mau x gila telepon nie..mcm2 aku dok boh kt dye...sat nk tnjuk na...
ha...nampak dak???
cantik x??

Sunday, 16 March 2014

pengalaman terbaru dikala menjengan tahun baru

2014
2014 merupakan tahun yang agak bermakna bagi aku dan keluar serta rakan-rakan seperjuangan..
mengapa tahun ini dianggap tahun keramat??
ini kerana kami bakal menamatkan status kami sebagai seorang pelajar ijazah di Universiti Utara Malaysia...
ini merupakan satu perkara yang sangat ditunggu-tunggu bagi semua mahasiswa dan mahasiswi universiti tempatan mahupun swasta...

tahun ini juga aku memperoleh pengalaman sebagai seorang pekerja yang masih lagi memegang status pelajar (a.k.a praktikal)..
dinia pekerjaan merupakan satu dunia yang sangat baharu bagi aku memandang kan aku tidak pernah bekerja sebelum ini...
bukan la x penah lansung..aku penah kerja tapi sekadar pekerja biasa..
emmm maksud aku kerja yang biasa-biasa ja (nega nasi lemak & jurujual di aneka)..
nak tengaok dak gambar praktikal aku??
tapi agak private la sikit...
emmmm...nanti la aku fikirkan semula..
kang kena tangkap tak pasal-pasal masuk penjara..
atas kesalahan memaparkan gambar-gambar rahsia...
HaHaHaHa.....!!!! HaHaHaHa...!!!!





nampak dak kegembiraan yang terukir...
persoalannya.. adakah kegembiraan itu sejati dan hakiki??
HaHaHaHa...!!!!

pengalaman yang paling menarik adalah....
aku derma darahh wooo....
dulu aku paling takut dengan jarum...
nak cucuk pun lari..inikan pula nak derma...
tetapi aku memberanikan diri sebab sayang tengok borang kosong di atas meja 2..
nak tinggai sayang...so aku isi la..
HaHaHaHa... logik x alasan tu???
ala...kalau x logik pun..ada aku kesah???
yang penting niat aku ikhlas...
  ok la weii...setakat ini dulu...
nak p wat keja sat...
sat g bos hingaq...

bos aku 2 laki...tp mulot kalahkan pmpuan...haha..
dan lagi mengutuk bos...
ala dye bukan mai keja pun ari nie..
kalau mai pun..bukan dye tau aku kutuk dye...
kalau dye taw pun aku peduli apa..
HaHaHa...\
jaahhaaaaattttttttttt...

adioss......


Monday, 6 January 2014

hari terakhir bergelar pelajar...






assalammualaikum...
hari ini merupakan haru terakhir aku bergelar pelajar
BACHELOR OF MANAGEMENT OF TECHNOLOGY with HONOUR
di UNIVERSITI UTARA MALAYSIA...
selama 3 tahun setengah memerah keringat, memerah otak, memerah usaha...
akhirnya 3 tahun 6 bulan telah berlalu..
kini hanya tinggal lagi 6 bulan sebelum aku bergelar GRADUAN UUM...
sungguh cepat masa berlalu..
terasa baru semalam menjejakkan kaki ke sini...
dan kini aku telah pun tiba di penghujungnya...
untuk 6 bulan akan datang..
aku akan menjalani Latihan Industri sebagai pelengkap kepada IJAZAH ku ini...
saat itu bakal tiba dan sekali lagi aku akan merasai pengalaman dan suasana baru..
semoga dipermudahkan semuanya...
malam ini merupakan malam terakhir untuk aku berjuang habis-habisan 
untuk menempuh peperiksaan akhir di semester terakhir ini..
perasaan ku saat ini sangat sukar untuk ku ungkapkan..
hanya Allah yang mengetahui semuanya...






meniti hari-hari ter akhir di sini sangat memberikan seribu satu makna dan kenangan yang tidak mapu aku ungkapkan dengan kata-kata...

selamat tinggal sahabat..selamat tinggal UUM..
semoga ukhuwah yang terjalin akan kekal hingga jasad dimamah bumi..
panjang umur kita berjumpa lagi... 
salam sayang, salam perpisahan...