Sunday, 14 April 2013

DIARY PERCUTIAN

2 APRIL 2013

bangun pagi stdy sikit n ready go to exam.....sebelum masuk examination hall 2 ka...yaAllah sejukkkk gilerrr....ekon apa la yang uum guna ekk????
lepas hbs exam...perasan berdebar2 menguasai diri..entah la kenapa...sbb soalan agk sush kot (anggapan je tok sedapkan hati)
bila dah smpai bilik 2 rehat kejap sebelum bertolak balik kampung....ala balik dgn bas je...tp syok gak sbb lama dah x nek bas n kalau balik nagn bas terasa la nak balik kampung 2...hehe....
dalam pukul 6 petang aku sampai umah....bila kaki dah jejak masuk dalam rumah 2 barulah terasa keletihan 2...apa lagi..p mandi, makan, n teros tidor....
perrhhh......syok gila dapat tidoq kat umah.....haha....


nie la rumah tempat aku tidur, main, n macam2 lg la


3 APRIL 2013

pagi2 lagi mak aku dah kecoh 1 rumah bila dapat mesej dari pak lang..mesej tersebut berbunyi begini 
"arisya dah nazak...!!!!!".......kami yang sedap tgh tidor 2 terus bangun dengan muka yang agak blurr.....
lepas 2 apa lagi...abah aku mula la membebel...hehe...bukan ape, dok wat terkejut macm 2 kan x bagus...macam mana kalau ada sakit jantung..mau jalan kami masa 2....

bila dah kena bebel dengan abah, apalagi mak aku tarik muka comel dye 2 la...pas 2 terus dye tepon pak lang tanya boleh ka melawat kalau kami p awal....bila dah tw kata boleh 2 apa lagi, mak aku macam robot p masak kat dapur tok sarapan...pas 2 kami semua pun bersiap lan nak p tgk ARISYA AZZAHRA.....

bila dah sampai kat hospital aku, aku was2 jugak nak masuk...tp aku beranikan diri sbb mak kata bagitau ja nama arisya kat pak n mak gat 2...wajib punya depa bagi masuk....
mank panggil aku masuk melawat arisya kat icu..dalam nie x leh la masuk ramai2 dah nma pun I.C.U kan...
bila aku masuk n lihat keadaan arisya masa 2...masya Allah...jatuh air mata...x sanggup tgk keadaan dye...dengan waya penuh badan, bunyi mesin, darah, Allah hu akbar....dalam hati mula berdoa agar Tuhan cepat ambil dye....bukan niat x elok..tp x sanggup nak tgk dye menganggung kesakitan...kita yang tgk pun terasa takot n sakit nie kan pulak dye yang rasa sume 2....Allah....!!!

semakin petang semakin teruk keadaan arisya...sume orang n saudara mara ada kat luar I.C.U....sume orang bagaikan dapat merasan yang arisya akan pergi meninggalkan kami semua...semua orang kelihatan sayu dan ada yang menangis teresak2...sbb x sangka arisya sakit...selama aku mengenali dye, aku x penah dengar dye demam..bila jumpa di kampung, dye sentiasa cergas dan aktif.....

tepat pukul 6 petang, ARISYA AZZAHRA telah pergi mengadap Illahi...selamat tinggal sayang...semoga sayang bersemadi dengan tenang di sana.....semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman....

dalam kenangan ARISYA AZZAHRA BINTI MAT KHAIR


4 APRIL 2013

tepat pukul 10 pagi arisya telah selamat dikebumikan....wajah mak lang n pak lang agak tenang tapi dalam hati mereka hanya Allah yang tau....sabarlah...!! setiap yang hidup pasti kan mati....


nie je la aktiviti aku...selebihnya 2 aku banyak ikot mak n dok umah je,,,so x dak apa sangat la....
haa..jom tgk gambar2 aku masa cuti...kihkihkih...(promo diri nampakk...!!!!)














No comments:

Post a Comment