Sunday 21 April 2013

muhasabah diri

cakkkk....!!!!
hari ini adalah lebih baik dari semalam dan dari hari-hari yang sebelumnya.....
aku dah dapat terima kenyataan...
aku x salahkan sapa-sapa...
sebaliknya aku sangat berterima kasih kepada orang yang menyedarkan aku..
serta membuat aku menerima kenyataan....
dah semalaman aku bermuhasabahkan diri aku...
jd keputusan yang aku ambil adalah..
aku akan buat apa sahaja yang aku suka asalkan x salah dari segi agama....
dan tak menjatuhkan maruah aku sebagai seorang perempuan muslim....
itu adalah lebih baik...daripada kita berusaha menjadi yang terbaik kepada manusia 
yang akhirnya bila timbul masalah kita yang disalahkan seratus peratus....
ingtlah wahai saudara...1 jari kita menuding menunjukkan kesalahan orang lain..
tetapi 4 jari lagi menuding menunjukkan salah anda....
sebelum kita menyalahkan orang lain...muhasabah diri kita dahulu...
sebagaimana yang anda katakan "apa yang terjadi adalah berpunca daripada sikap diri sendiri"
kata-kata anda telah menjerat diri anda....
renung-renungkan wahai sahabat...
jangan lah anda terlalu angkuh dan sombong dalam percakapan...
takut suatu hari nanti apa yang anda katakan terjadi kepada anda sendiri...
bak kata orang.."apa yang kita buat, kita akan merasainya kembali..."
ini bukan aku minta n harapkan sebaliknya inilah fakta nya......

sekian.....

No comments:

Post a Comment