Saturday, 20 April 2013

sedih lagi....

sejak dua menjak ini diri aku diselubungi kesedihan yang teramat sangat.....
aku disalah kan seratus peratus atas semua yang berlaku walapun ada sesetengah tu diluar kawalan aku....
xpe la...ini pendapat orang ats diri aku...so aku terima seadanya.andai ia nya salah aku..aku hanya mampu memohon maaf dari hujung rambut sehingga hujung kaki dan selama perkenalan kita....sorry 4 everything....

pertama...
aku disalahkan bila kawan-kawan datang bilik n buat bising...
bising yang macam mana???
bising sebab kawan aku 2 cakap kuat...tp dye memang jenis yang suka cakap kuat...x kan aku nak tegur orng yang sejak azali lagi mcm 2...
mungkin salah aku sebab aku x tegur kawan aku 2...
tapi perlukah ditegur jika dye sendri macam 2 n dye sendiri tau yang dye sedang mengganggu ketenteraman orang lain....
mungkin salah aku sebab x ajak dye borak n sembang kat luar..
tapi bila orang datang rumah kita dan kemudian kita ajk dye borak kat luar, bukan kah itu nampak agak kurang adap n mungkin tetamu tu akan berkecil hati sebab kita x bagi dye masuk rumah.....
mungkin jugak salah aku bila kawan-kawan aku datang tanpa diundang...
tapi perlukah kita mengahalau tetamu yang datang,,sedangkan dalam islam telah mengatakan yang tetamu datang membawa rezeki dan pulang membawa dosa-dosa kecil kita....
perlukah aku disalahkan seratus peratus atas semua sebab-sebab ini????
wajarkah aku yang menanggung semua ini????

kedua...
apa yang terjadi adalah berpunca dari sikap aku sendiri...
ya...!!! mungkin sikap aku yang terlalu cepat gelak ini mengganggu kamu....
tapi kenapa sekarang kamu baru suarakan??? kenapa tidak dulu???
dari masalah-masalah aku yang lepas...apa hak kamu nak salahkan aku seratus peratus???
adakah kamu tahu bagaimana rasa aku dulu??? apa yang aku tanggung dulu??? aku hanya mencaritakan sebahagian sahaja kepada kau...dan disebabkan kamu itu, kamu salah aku seratus peratus....
aku sangat x sangka semua ini akan berlaku antara kita...

ketiga...
perlukah kamu hormat aku...
kamu mempersoalkan hal ini???
aku x minta kamu pun untuk menghormati aku...sesungguhnya ikot sahaja apa kata hati kamu...kerana sepangjang aku mengenali kamu...itulah kamu..!!!!
kamu yang aku kenali memang tidak menghormati perasaan orang lain....maaf cakap n aku tahu kamu juga mungkin akan cakap benda yang sama terhadap aku kan???
so, aku belajar dari kamu...jangan pentingkan perasaan orang lain sebaliknya pentingkan diri sendiri....

keempat...
adakah kamu perlu aku???
ini juga yang kamu tanyakan kepada orang ketiga kan???
walaupun aku tidak penting dalah hidupmu...tp bahasa 2 jaga lah sikit....bukan sahaja kamu yang bertolak ansur dengan ku.,..tp aku juga banyak bertolak ansur dengan mu.....


*mood aku hampir musnah kerana ini...aku perlu kuat untuk hadapi ini....sabarlah duhai hati...terima semua ini sebagai ujian Illahi.....sesungguhnya Dia menyayangi ku.....Allah hu akbar......

2 comments: